1 Ağustos 2011 Pazartesi

flash banner yapma

Adım 1
Ctrl + J tuşuna basın ve resimde gördüğünüz ayarları yapın.
Frame rate değerinin 40 olduğuna dikkat edin.Normalde 12 değeri vardır bu 1 saniyede 12 frame ilerleyeceği anlamına gelir.

Adım 2
File-İmport-import to library yolunu takip ederek resimleri import edin.Aşağıdaki resimde olduğu gibi resimlerin library bölümünde olduğunu göreceksiniz.library paneli açık değil ise üst menüden window-library yolunu izleyerek ya da Ctrl+L kısa yolu ile açabilirsiniz.

Sıkı bi Ogün Sanlısoy fanı olduğum için resim seçimlerimde o yönde oldu :) Resimlerin boyutları 500×176 olduğu için Adım 1 de sayfa ayarlarını resim boyutu ile aynı yaptık.
Adım 3
Libraryde bulunan 1.jpg adlı resmi sahneye sürükleyin ve ardından sahneye ortalayın.

Align paneli açık değil ise Ctrl+K kısayolu ile açabilirsiniz.
Adım 4
1.jpg seçili iken F8 tuşuna basın ve movie cllip seçeneğini seçip tamam diyin.
Adım 5
40.frame seçili iken F6 tuşuna basarak key frame ekleyin.(1-40 arasında resmimiz ekranda görünecek)
55. frame içinde aynısını uygulayın.

Adım 6
Önce 40.frame yi ardından sahnemizde bulunan movie clipi seçin.Filters bölümünden + simgesine tıklayarak glow u seçin ve resimde gördüğünüz ayarları uygulayın.

Adım 7
55.framedeki resim için aşağıdaki ayarları yapın.
filters bölümünde + simgesine tıklayın ve glow u seçin.Arından resimde gördüğünüz ayarları yapın.

Adım 8
filters bölümünde + simgesine tıklayın ve Adjust color u seçin.Ardından resimde gördüğünüz ayarları yapın.

Adım 9
40. ve 55. frame arasında herhangi bir frameye sağ tıklayın ve motion tween efektini uygulayın.(40-55 arasında resmin tamamen beyaza dönüşerek gidiş efekti.)
Adım 10
1.Resim için efektimizi oluşturduk sıra 2. resimde
1.layeri kilitleyin ve 2.resim için yeni bir layer oluşturun.
Adım 11
2.layerda 50. frameye F6 ile key frame ekleyin.2.resmi sahneye sürükleyin ve ortalayın.F8 ile movie clipe dönüştürün.
65. e F6 ile keyframe ekleyin.
Adım 12
50 framedeki resme(2.resim) 55.framede bulunan resim için yaptığımız efekti , 65. framede bulunan resme 40 framedeki resme uyguladığmız efektleri uygulayın.
Motion tween uygulayın
Adım 13
50-65 arası 2. resmin geliş efektini uyguladık.(önce beyaz ardından resim oluşuyor.)Şimdi 40 framelik bir duraklama için 105 e F6 ile keyframe ekleyelim.
bundan sonra yapılacak işlemler.
2. resim için gidiş efektti.
Yeni bir layer ve 3 resimin geliş efekti.
3. resmin gidiş efekti.Bu şekilde kaç resim oluşturmak istiyorsanız oluşturun.
Son olarakta son layerimizi oluşturup 1.resim için geliş efekti uygulayalımki döngü bozulmasın.(Son frameden sonra en başa döneceği için)
Daha rahat anlayabilmeniz için aşğıdan kaynak dosyayı indirebilirsiniz.
Flash Banner Yapma
Takıldığınız bir yer olursa yorum yaprak sorabilirsiniz.Başka bir derste görüşmek üzere…
Berbat anlatımımın anlaşılmaması üzerine bir kaç ek bilgi :)
Çalışma ekranınızda görmeniz gereken görüntü aşağıdadır.

resmin devamı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder